Předchozí ] Následující ]

Alpy
7.5.2003 – 11.5.2003

Však to znáte ! Někdo plácne, že by se mohlo jet „někam“, další se toho chytí, potom se začnou vytahovat mapy a plánovat. Tak nějak to vypadalo v zimě u nás, když jsme se začali zaobírat cestou „někam“. U nás však již bylo o cíli předem rozhodnuto – Alpy !

A tak odpoledne 7.května 2003 je na hraničním přechodu Mikulov-Drasenhofen možno spatřit 3 plně vytížené motorky – Hondu VFR800 s Víťou Schichem a Lenkou Schichovou, Yamahu FJR1300 s Romanem Christem a Kubou Trubačem a Hondu CB750 s Romanem Trávníčkem a Jarkou Hrazdirovou. Výlet začíná …

Počasí je perfektní, provoz normální a motorky si pěkně vrní. Roli navigátora se ujímá Víťa a s nasazeným rychlejším tempem míříme na Vídeň. Zde však Víťa míjí odbočku a tím se vydáváme na nedobrovolnou prohlídku Vídně. Ve 30 stupňových vedrech a hustém provozu je to opravdu „suprovej“ zážitek!

No nic, jedeme dál na Graz. Odbočujeme však a přijíždíme na Semmering, kde i večeříme. Už je docela pozdě, a tak jsme rádi, když po několika hodinách přijíždíme do našeho hotelu v Murau-Stolzalpe.

Na druhý den máme naplánovaný výlet na nejvyšší horu Rakouska Grossglockner. Po zaplacení mýtného (za 17 EUR dostanete nálepku) vyrážíme na průjezd Hochalpenstrasse. Na konci této cesty přijíždíme na Vyhlídku Franze Josefa, odkud je pěkně vidět na tuto horu. Zde máme jediný úkol : poslat domů pohlednice. K pobavení všech Kubova pohlednice pro přítelkyni Andreu po zavanutí větru mizí někde v ledovci a on se vydává psát novou.

Třetí den jedeme k vodopádům, které jsou v blízkosti Murau a pak na Sölkpass. Silnice je zde ještě uzavřená, ale i přes všechny ty zákazy jedeme dál. Zde objevujeme Knihu hostů a zjišťujeme, že jsme letos teprve třetí návštěvníci! Sjíždíme do údolí, svačíme a pokračujeme dál do města Tamsweg. Tady si dáváme zmrzlinu, fotíme se a vracíme se zpět do Murau.

Den čtvrtý. Ráno vyrážíme na Turracherhöhe. Nádherné silnice, pěkné počasí, minimální provoz, a tak se nedivíme, když při průjezdu jednou ze zatáček se těsně kolem nás proženou dvě nové Hondy Fireblade s jezdci jedoucími kolenem po zemi. Po sjezdu z tohoto „kopečku“ (1763m.n.m.) obědváme a připravujeme se na další cestu, tentokrát do oblasti Nockalm. Počasí se trochu kazí a my se oblékáme do nepromoků, které však nakonec nejsou ani třeba. Vracíme se stejnou cestou zpět do Murau.

Poslední den ráno se balíme, bohatě snídáme, děláme poslední fotky a odjíždíme směr Jevíčko. Es war sehr schön Ausflug !!!